
Незважаючи на прорив останнім часом в галузі засобів зв'язку, як і раніше часто виникає необхідність одержати відповідь від "живої" людини: наприклад, з колл-центру оператора стільникового зв'язку. Але довге очікування під бадьору музику шкідливе для здоров'я.
Британські вчені встановили, що очікування на лінії в спробі поспілкуватися або з диспетчером таксі, або з представником довідкової служби оператора стільникового зв'язку вже після 6 хвилин очікування стає шкідливим для здоров'я, тому що перетворюється в стресову ситуацію з усіма наслідками: помітно підвищується артеріальний тиск, частішає серцебиття, в організмі відбуваються й інші негативні зміни.
Учені під керівництвом професора Роджера Хендерсона (Roger Henderson) опитали 2054 дорослих жителів Англії й установили, що, якщо бути точним, стрес починає розвиватися після 5 хвилин 58 секунд очікування на лінії.
Більше 64% опитаних заявили, що "приємна" музика в телефоні, якою супроводжується очікування відповіді оператора, не тільки не виконує свого головного призначення - усунути негативні емоції, але навпаки - лише підсилює почуття роздратування.
Більшість респондентів повідомили, що найбільш огидними їм здаються звуки флейти, зокрема флейти Пана. На другому місці опинилися класичні мелодії, а на третьому - так звані "звуки природи": шум морського прибою, шелест дерев у лісі тощо. 80% учасників опитування заявили, що якщо чують у телефоні подібні звуки, то негайно відключаються від лінії.
Автори дослідження вказують, що часто пережитий "стрес очікування" виникає не тільки при розмові по телефоні - він виникає при будь-якому очікуванню в чергах: наприклад, у ресторані або перукарні.
"Подібний стрес здатний викликати постійне відчуття тривожності, а також проблеми зі шлунком, кишечником та іншими внутрішніми органами", - попереджає професор Хендерсон.